måndag, oktober 27, 2008

Helghändelser.

”Efter en hel del rödvin och en hel del musik inser jag att detta kommer bli allt för känsligt”

Ja visst, vinet talade för sig. Men vinet hade rätt. Vinet fick mig att inse. Vinet fick mig att se genom en tjock, grötig dimma. Jag såg verkligheten, för vad den verkligen är.

Helgen var lugn. Julia och jag åt middag tillsammans och köpte godis och chips och dipp och myste framför söta feel-good-filmer och Sex and the City. Pratade om kärleken och allt vad den för med sig (och inte för med sig).
Jag spenderade nätterna framför datorn, ensam i skolans datasal och förde ändlösa, sjukt givande konversationer på msn messenger och kom närmre, närmre,

men blev bara att fundera mer än vad jag tidigare gjort.
Jag spenderade nätterna på en trapp, lutad mot en vägg tillsammans med Johannes och det var länge sedan någon fick mig att skratta så jag fick kramp i magen och svårt att andas.

Och så har jag ju skrivit självbiografi.

Inga kommentarer: