onsdag, oktober 01, 2008

Omotiverat.

På måndag förmiddag, efter klucko tei:n (förmiddagsfikat), försvann kraften i mina armar och ben. Pulsen steg och jag fick ont i magen. Efter lunchen gick jag hem.
Försökte skriva ett brev, men till sist var jag så illamående så jag inte ens kunde sitta upprätt i soffan. Så jag la mig. Och sov fram till middagstid.

När jag väl vaknat kom Julia och Liv hem till mig med mat och blommor. Sigrid kom hem och Johanna var med. Sigrid och Johanna hade varit i Visby och handlat och mittiallt var det värsta julafton hemma hos oss. Så kom Annelie och snart också Johan. Johan hade med sig blåbärssoppa och det var det enda jag fick i mig under kvällen.

Jag hade visst tänkt gå till skolan igår, men jag var så fruktansvärt trött och helt slut i kroppen så jag stängde av klockan och sov vidare ett tag. När jag vaknat tog jag itu med brevet. Så gick jag och postade brevet, handlade och gick hem tillbaka.

Åt middag med Julia och efter middagen gick vi hem till mig. Gjorde te och läste tidningar. Girltalk, förstås. Kom på att vi skulle klippa mitt hår lite, så lekte vi frisörsalong ett tag. Sedan åt vi glass och såg på Främmande Fågel och efter det tittade vi på Mio min Mio tillsammans med Sigrid, Annelie och Maria.
En riktig skön kväll med andra ord.

1 kommentar:

Anonym sa...

Rapporteringen har sackat efter...
men det är ju så där man är...
Ha det bäst önskar mamma