måndag, oktober 20, 2008

Lyckorus!

Efter frukosten i söndags, gick jag ut på trappen tillsammans med min lila Höganäs Keramiktekopp. Jag satt i solen och håret blåste i mina ögon och mittiallt låste någon upp en dörr bakom mig. Det var Chris. Han gjorde mig sällskap när jag rökte och han undrade om jag ville hänga med in till Visby. Jag var lite osäker. Gick in och väckte Sigrid. Vi kom överens om att vi skulle åka i alla fall. För att få tiden att gå. För att komma bort från Fårösund en stund.

Vi gjorde oss färdiga, hoppade i bilen och så bar det av.
Vi passerade vackra höstlandskap. Kor och får. Kalkstenshus. Stenkyrkor.
Chris och Sigrid förde en konversation i framsätet. Jag har faktiskt ingen aning om vad de pratade om. Mina tankar drev mig. Bort. Någonstans. Jag vet ej vart. Men världen var vacker och solen sken.

När vi nästan var framme i Visby ville Sigrid att jag skulle lyssna på en låt i hennes Ipod.
Chris och Sigrid gick in till Ekonomen, medan jag satt kvar i bilen. Jag hittade musik jag brukade lyssna på hemma i Ingenstans i somras. Jag satt där i baksätet med världens största leende! Jag var i himmelriket! Solen sved i mina ögon, och för första gången på två månader fick jag tillfälle att lyssna på min musik. Det var underbart! Tack, tack, tack Sigrid! <3


However. Efter Chris’ besök vid Ekonomen, körde vi till Ö o B. Sigrid och jag flippade. Detta flipp är ni kapabla att beskåda på bilden nedan.

Jag handlade mattor till mitt rum. Jag har tänkt på det länge, men det har aldrig liksom blivit av. Man släpar ju helst inte en mattjävel på bussen. Och så köpte jag en lampa. Lampan hette Hanna. Den var söt.

När vi klev ur bilen inne i centrum hände det mest otroliga; jag fann Jack Johnson! Skönsjungande Jack i mina öron, i mitt huvud! Jag kunde inte låta bli, jag var tvungen att dansa och hoppa omkring lite på parkeringen! Ett lyckorus så rent från svärta.
Vi fikade på Rosas café. Drack latte och åt rulltårta.

Jag skrev poesi.

Besökte Ica Maxi för att handla. Jack sjöng på repeat i mina öron. Sedan Paramore och Spin Doctors. Det var underbart.
Detta var väl ändå mystiskt. Det stod på en låda med grönsaker i. Hm?

När jag kom hem gjorde jag middag. Duschade, kokade en kopp te, som jag sedan tog med mig när jag gick hem till Johannes. Vi hade pratats vid tidigare under kvällen och bestämt att se film tillsammans. Han hade frågat vad jag tyckte om för filmer, jag hade nämnt några. Så hade han laddat ner en film vi skulle se; Taken.

Jag var lite skeptisk till en början, men filmen visade sig vara den bästa jag sett på länge! Helt otroligt! Jag kan varmt rekommendera den!
Sedan blev vi att sitta och prata ända fram till midnatt. Mys!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå! Jag gick på skrivarlinjen förra året, en av mina gamla klasskompisar har hittat dig här. Jag följer din blogg, tycker den är underbar och jag känner igen en del karaktärer. nostalgi! och nu såg jag att du skrivit att du sett taken. och då var jag bara tvungen att skriva. jag tyckte den var SKITBRA!

Kör hårt med skrivandet och hälsa Ludde så hjärtligt från mig.

/Fanny