onsdag, oktober 15, 2008

Skolrådet.

Dagen därpå, onsdagen den 8:e, kom jag mig ändå till skolan i tid. Fast några texter hade jag ju inte skrivit. Inte några nya, anpassade för uppläsning i alla fall. Jag hade faktiskt med mig en pärm med en massa texter jag har skrivit under åren, men när jag ögnade igenom dem kunde jag inte finna någon text jag fann passande. Så jag fick säga pass varje gång turen kom till mig.

Efter klucko tei:n skulle Sara och jag gå på skolråd. Detta möte beräknades ta en timme, men faktum är att vi satt på mötet ända fram till lunch och tjafsade om precis samma saker som vi hade tjafsat om två dagar innan, på boenderådet, och jag blev så hemskt frustrerade över hela situationen att jag vid flera tillfället var nära att ta mitt pick och pack och gå därifrån. Både Sara och jag vet ju redan att dessa diskussioner (som i största allmänhet handlar om alkoholpolicyn) är en cirkel. Vi kommer hantera detta ämne vid varje jävla möte (och nu pratar jag inte bara om skolrådet, utan även om elevrådet och boenderådet), utan att egentligen komma någonvart.

Usch, jag blir ju ursinnig bara jag skriver om det. Nåja, mycket mer nämnvärt hände inte den dagen i alla fall…

Inga kommentarer: