onsdag, oktober 15, 2008

Fredag Hela Veckan.

På fredagarna har vi alltid textsamtal, detta har jag nämnt förut, right? Textsamtalen hittills har varit lite trevande, och man har nog märkt att alla inte läst texterna ordentligt. Jag har inte varit bättre själv, kan jag säga.
Men senaste fredagen hade vi det mest givande textsamtalet hittills! Det var underbart!
Alla hade verkligen lagt ner tid på att läsa varandras texter och analyserna var intressanta. Att människor ger respons på ens texter är det bästa som kan hända en. Och min text fick sådan fin kritik från både mina klasskamrater och min lärare, så jag satt med världens bredaste leende på läpparna under hela textsamtalet.
Härligt!

Efter middagen gick jag och Julia till Ica och handlade glass och godis och cider (2,5%). Sedan gick vi hem till mig och kollade filmen The Notebook och jag vräkte i mig glass och godis tills jag fick ont i magen. Att jag fortfarande var proppmätt sedan den goda middagen gjorde ju inte saken bättre precis.
Angående filmen; Julia grät redan under förtexten eftersom hon visste vad som skulle hända i filmen. Yaser kom in två gånger och tvingade mig att pausa för att vi skulle säga vad vi tyckte om hans nya skjorta (räckte det inte med att han fick höra vår åsikt en gång?).
Visst, filmen var bra, men jag är överlag ingen filmmänniska, så det fanns inte ens en antydan till gråt i mig, medan Julia grät högt och skrek rakt ut när huvudpersonerna kysste varandra.

När filmen var slut, spanade vi in André Wickström i Fredag Hela Veckan, och sedan även i Morgonsoffan. När Morgonsoffan var slut, pratade vi en stund på trappen innan vi sa gonatt och Julia gick hem till sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Asså om du var uppmärksam hade du sätt att den var 2 olika skjortor.
därför räckte det inte med en gång. aja skit samma.