onsdag, november 12, 2008

Närvaron i korridorer och under trappor.

Jag sitter som vanligt i skolans lilla datasal. Egentligen borde jag för ögonblicket renskriva protokollet efter dagens skolråd. Kave tyckte att det var en hemskt bra idé att låta en av oss två elever från Skrivarlinjen vara sekreterare, och eftersom jag satt mitt emot honom föll lotten på mig. Som jag skämdes när jag insåg att jag varken hade penna eller anteckningsblock med mig. Har jag verkligen rätten att titulera mig poet?
Punkter vi tog upp på elevrådet var bland andra; elevskåp och den salta maten, priserna på måltiderna, tv:rummet och Luciafirandet. Otroligt nog kom aldrig alkoholpolicyn på tal. Tur var nog det. Jag skulle ha flippat ur totalt annars.

Vad har hänt i skolvardagen, utöver ett intensivt möte?

Någon var väldigt nära att förstöra min dag, efter lunchen. Men jag var iskall, och lät honom således inte göra det.
Jag har som vanligt druckit te och rökt mentolcigaretter bakom skolan tillsammans med min bästaste Johanna.
Jag har fått ett skimrande brev på posten och pratat hemligheter med Johan under trappen.

Bortsett från min närvaro i korridorer och under trappor har jag suttit på lektioner handledda av Malin. Idag har vi diskuterat karaktärer och berättarröst (och förstås missade jag och Sara skrivövningen, eftersom vi satt på möte, suck).

Nu ska jag påbörja renskrivningen. Får pilla med det fram till att Johan slutat, då ska vi ta en promenad. Efter promenaden ska vi vinka av Chris, för han ger sig av idag och sedan ska vi bada.

Efter badet återstår läsningen av Tove Janssons bok Sent i november, brevskrivande och analysering av texter.
(Jag förstår mig över huvud taget inte på folk som klagar på att de inte har något att göra!?)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Jag försökte gömma mig så gott det bara gick när orden "sekreterare" och "skrivarlinjen" yttrades i samma mening. Hehe! Sorry ;P Men skönt att vi slapp alkoholsnacket iallafall!