måndag, november 17, 2008

Ms Shiny Shoes.

I lördags åkte vi in till Visby, Julia, Johan och jag. Tre J. Det var kallt och blåsigt, men regnet höll sig för en gångs skull på annat håll.

Jag skulle köpa skor. På DinSko hade jag ingen större framgång. Alla skor såg likadana ut och jag var på jakt efter skor som skulle hålla värmen bättre än de skor jag redan har. Mitt projekt verkade gå i graven när vi sedan fortsatte tomhänta.
Jag köpte lite nödvändigheter och lite julklappar och en födelsedagspresent. Vi besökte ett glasblåseri där de dansade salsa.

Innan det var dags för middag, åkte vi iväg till Skokanonen. Vi kom dit en kvart innan stängningsdags, så mer tid att begrunda alla skor hade jag inte.
Fem minuter efter stängningsdags lämnade vi affären, jag 300 kronor fattigare. Men ett par lackskor (som jag till en början var lite skeptiskt inställd till) rikare:




Vi åt vid Max och sedan köpte vi latte vid Statoil (kaffeautomaten vid Max var ur bruk). Efter att ha sörplat i oss kaffet och rökt våra cigaretter körde vi i månljuset hem till Fårösund.

På kvällen såg jag och Julia filmen Freedom Writers. Den var sjukt bra!

Inga kommentarer: