fredag, december 26, 2008

" ...som om jag skulle vilja kräkas lite i ett hörn."

Det gick ändå väldigt bra att sova inatt, även om jag var nybliven moster och väldigt uppspelt. Kanske det berodde på att klockan var fyra innan jag la mig?

Idag drog jag på mig mina orange kängor, lyfte fram sparkstöttingen och for för att möta farmor. Det är flera år sedan jag har åkt sparkstötting (säger man faktiskt så?), och jävlar, så skoj det var! Vi for till gravgården och jag tände ljus för pappa och för en vän. Jag följde farmor hem sen, och innan jag sa hejdå, bytte vi julklappar.

När jag kom hem var mina äldre systrar här, och min äldsta svåger. Vi åt julmiddag. Sedan pratade och skrattade vi tills vi kiknade. Det var skönt att äntligen skratta på riktigt. Skönt att skratta tills man grät.

När systrarna och svågern hade åkt, kom Ronny och hämtade mig. Vi åkte och träffade Simon. Drack kaffe och köpte öl (de har höjt priset på öl med 1€!!!).
Klockan nio var jag hemma igen, bänkad i soffan framför tv:n och Stjärnorna på Slottet, där underbara Jonas Gardell medverkade.

Sedan Stjärnorna på Slottet slutade, har jag suttit här. Lyssnat på musik och fyllt på mp3-spelaren och druckit Irish Coffee.


När jag tänker på Gotland, känns det som om det bara varit en dröm. Men när Johan säger "kitos" på msn, förstår jag att det är på riktigt. Jag har inte drömt.
När jag tänker på Gotland, så känns det som om jag skulle vilja kräkas lite i ett hörn, i smyg.

Mina händer är så torra att jag vet inte vet vart jag ska ta vägen.

Men när allt kommer omkring så är livet bara så roligt som man gör det.

Inga kommentarer: