fredag, december 12, 2008

En riktigt bra fredag.

Imorse fick vi besök av Lucia med ljus i hår och tärnorna i släptåg. Och inte att förglömma stjärngossen och tomtarna och Rudolf med den röda mulen. Jag mådde så illa så jag trodde jag skulle spy. När Lucia lussat färdigt bjöd Ella på konsert. Det var välgjort och Julia sjöng som vanligt så allt hår på min kropp reste sig mot skyn. Sedan gick jag hem.
Släpade täcket till vardagsrummet och kröp ihop i soffan tillsammans med en dålig film och mangoglass.

Efter lunchen traskade jag iväg för att handla lite livsmedel och cigaretter. Det blev även ett värdebevis och en skvallerblaska.

Traskade tillbaka hem och kröp återigen ihop i soffan för att dricka te och lusläsa skvallerblaskan jag köpt.

När jag läst ut skvallerblaskan lev jag rastlös. Så jag ringde min kära vän Fong. Fong var på bra humör och skrattade och gjorde mig glad. Sa att han skulle möta mig på flygplatsen nästa vecka. Awesome! Jag måste bara komma ihåg att ringa honom när jag är i Helsingfors, annars glömmer han.

Käkade spagetti med köttfärssås. Gick med klassen iväg till Roy, biografen alltså. Gick på röda mattan och blev bjuden på julmust och glögg och pepparkakor.
Det var ju världspremiär av LasseMajas detektivbyrå – Kameleontens Hämnd. Självaste Lasse och Maja var ju till och med på plats. Och någon från SF. Det var ju trevligt.

Imorgon utlovas utgång. Jag hade tidigare idag bestämt mig för att stanna hemma. Men senare visade det sig att de andra berett plats åt mig i bussen. Och kanske jag hittar någon att låna en kjol av. Jag vill väldigt gärna ha kjol. Och så får jag köpa lite öl av Johan. Så det blir nog bra. Tror jag.
Jag måste bara se till att klättra ut genom badrumsfönstret innan vi åker härifrån. Och snatta en glass innan vi åker hem tillbaka. Det är på det viset man undviker katastrofer. Så nu vet ni.

Inga kommentarer: