torsdag, december 18, 2008

Hälsningar från The Big Apple.

Ett brev från Vasa borde ha hunnit fram. Det borde ha kommit idag. Jag spanade in mitt postfack. Där var ett brev. Men inte från Vasa. Brevet kom från Staterna. Närmare bestämt; New York.

Det var ett mycket kortare brev än det förra. Jag läste brevet i skolans trappa.
I brevet var det skrivet, att Den Himmelske Fadern vet att jag saknar min pappa. Och vise versa; att min pappa saknar mig också. Jag började grina.
Det var även skrivet att jag tycker om poesi och jordgubbar. Då började jag grina ännu mer.

För tredje gången, under en period på fyra månader, grät jag. Jag grät i skolans trappa. Och det var sista dagen i Fårösund.

Nu ska jag gå hem och duscha och packa det sista. Det är drygt en och en halv timme kvar tills Johan plockar upp mig för att köra mig till flygplatsen.
Väl bänkad i planet, ska jag glömma allt det som en gång varit. Adios.

Inga kommentarer: