onsdag, december 24, 2008

Da'n före doppareda'n.

Idag var det meningen att jag skulle uppdatera bloggen. Det var meningen att jag skulle berätta om de senaste dagarna, hur roligt det har varit att träffa alla igen och hur avlägset Gotland och Fårösund känns. Hur man kunde missta det för en dröm. En vanlig dröm bara.
Men jag har gått och blivit sjuk. Jag har blivit magsjuk. Det är ju just snyggt nu när jag är tillbaka i Ingenstans och har sett fram emot julmiddagen och allt roligt jag ska hitta på. Julmiddagen skulle vi egentligen ha haft ikväll, men den blev ju uppskjuten förstås.

Hela dagen har jag lunkat omkring hemma i mjukisbyxor och gnytt förtvivlat över min mage. Jag har ätit 4 knäckebröd.
Kan hända att det bara blir jag och mamma som firar jul i Ingenstans imorgon. I coolaste fall så blir min höggravida lillasyster tvungen att åka in till BB inatt! Om inte så blir det vi tre.

I julklapp av Gud ska jag önska mig frisk tills imorgon. Det skulle vara trevligt att kunna äta annat än knäckebröd och blåbärssoppa. Och hälsa på farmor så jag kan ge henne min julklapp också.

Vi har i alla fall snö här i Ingenstans. Det här är utsikten från min rökplats på trappen.

Tjocka lager med dunlätt snö! Jag älskar!

Mamma klädde granen igår och nu är även de flesta julklappar på plats!

Travis och Madicken myste i soffan.

Min katt Dolly har sovit sött i min säng hela kvällen.

Jag hoppas på att jag får sova ordentligt inatt. Förra natten vaknade jag med en timmes mellanrum hela tiden. Illamående och tvungen att besöka toaletten. Vid sjutiden imorse var jag så slut i kroppen att jag skulle ha kunnat lägga mig ner på hallgolvet och bara dö bort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad fint. Ja, inte magsjukan, såklart, men det andra. Bilderna. Katterna. Jag fick nästan lite julstämning här, trots min egentliga brist på alla sådana känslor, min lätta depression och det omgivande skogslandskapets totala avsaknad av snö. God Jul, fina Josefin.