tisdag, december 23, 2008

Första dagen i Vasa.

På fredag morgon vaknade jag av att min näst äldsta syster stod i dörröppningen, vinkade och sa; hej då Josefin, hejdå!
Hon skulle bege sig till jobbet.
 - Hejdå! sa jag yrvaket och slumrade en stund till.
Jag åt frukost och läste Vasabladet och klädde mig och packade ihop mina övernattningsgrejor. Sedan lämnade jag lägenheten, gick ner på gatan och sneddade över torget, till Café de Paris, där jag skulle träffa Hanna.

Hanna och jag började dagen med en kopp te och lite skvaller. Sedan blev vi shoppingsugna, gjorde av med pengar vi egentligen inte ens hade. Vi gick också till C-O, så jag fick säga hej åt Stora Stygga Vargen.

Eftersom jag var helt utan telefon hade jag och Fong bestämt att vi skulle träffas nedanför porten prick fyra. Det gjorde vi. Fongs nya lägenhet var större och fräshare än jag hade väntat mig. Han hade två kompisar där och alla tre hjälptes de åt att städa. Fong gjorde smörgåsar till mig och sedan satt jag i soffhörnet och såg på när Fong dansade omkring med dammsugaren.
När de hade städat färdigt gick vi till Hesburger och åt. Efter maten besökte vi Alko. Jag handlade rödvin.

Jag fick skjuts till Ingenstans av en vän. Kring åtta var vi framme där. Mamma skrek när hon såg mig. Jag skrek när jag fick se min lillasysters stora mage (jag ska ju bli moster!).

När jag hade umgåtts med mamma och lillasyster och yngsta svågern, packat upp och ätit lite mat och gosat med katterna, kom min kompis Öurin och hämtade mig med sin nya bil. Putt var också med. Så for vi hem till Vince och där var nästan alla mina vänner som bor i Ingenstans! Simon, Ronny och Rico till exempel. Sedan kom också Esa dit. Där var även en hel hop bekanta. Det blev värsta kramkalaset!
När jag hade kramats och pratat med alla skjutsade Öurin hem mig.

När jag somnade på natten var jag pirrig. Och nästan övertygad om att hela Gotlandvistelsen bara varit en dröm.

Inga kommentarer: