torsdag, december 25, 2008

JAG HAR BLIVIT MOSTER!

JAG HANN INTE ENS GÅ OCH LÄGGA MIG!

Det känns så overkligt; i detta ögonblick ligger min lillasyster på BB, med en liten, liten flicka i sin famn. Det är natten mellan julafton och juldagen och på BB i Vasa håller min lillasyster en nyfödd flicka i sin famn. Lilla flickan Nicolina.
Min systerdotter. Min systers dotter. Min lillasysters dotter.

Jag var på väg från datorhörnet i mammas sovrum till köket när mamma fick ett meddelande, och rätt som det var, skrek hon rakt ut och jag förstod genast. Meddelandet hon hade fått var från min svåger. Mamma läste det högt och någonting sköts upp i mig och jag hoppade upp och ner på stället.
I min hoppande iver flög telefonen ur fickan och skalet gick upp och batteriet kanade iväg över golvet. Det slog mig att jag borde ringa någon. Ja! När det har hänt någonting stort så ringer man ju sin närmaste vän. Och det ska gå automatiskt. Men jag blev tvungen att fundera en stund. Vem kunde jag ringa och berätta den stora nyheten för? Fong?
Jag ringde Fong.
 - Fong! God Jul!
 - Heeej! God Jul!
 - Ja ha blivi moster!
 - VAAA!? E de sant! Va!? När!? Nu!?
 - Jaaa!
 - VAAA!? Oj! Nej! Va coolt! Hu känns de!?
 - Fong, ja kan int andas!

Ojojoj! Det här är helt otroligt! Det här var absolut den bästaste julklappen ever!
Jag har ingen aning om hur jag ska vara kapabel till att få någon sömn inatt. Men jag blir väl tvungen att försöka i alla fall.

Det är natten mellan julafton och juldagen och jag är nog världens lyckligaste moster.

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS! Hälsa åt Janina från mig, jag är så glad för er skull! Åh vad härligt! <3